Project behang!

door suusschrijft

Een aantal maanden geleden, op het moment dat ik had besloten te gaan verhuizen, begon ik al met nadenken over de inrichting van mijn hopelijk nieuwe leuke huisje.

Op internet vond ik de site van StudioDitte.nl. Zij verkopen bijzondere spullen en vooral ook bijzonder behang! Ik werd verliefd op het behangetje met allemaal schoteltjes er op. Van kleurig en uitbundig tot wit en rustig…Ik heb de dure rol besteld en al vaaaak bekeken. En bedacht hoe en wat ik er mee wilde doen.

En nu is het zover! Gister met zus mdf gehaald en in de grondverf gezet! Nachtje drogen…en vandaag met m’n vader aan het behangen gegaan. Op maat snijden, de lijm aanmaken, de plaat lijmen (roll-on behanglijm van patex) en daarna de randjes omvouwen naar de achterkant. Dit was lastiger dan gedacht; het behang is vrij stug (vliesbehang) en bleef dus met behanglijm niet zitten. Maar handige paps haalde de ducttape (?) erbij! Strak om de randjes en daarna nog schilderijhangers bevestigd.

Op de onderste foto heb ik ze vast neergezet. Na vannacht goed liggend te drogen gaan we ze morgen boven de eettafel ophangen. Ik ben in elk geval helemaal enthousiast! Wat vinden jullie?

IMG00266-20100803-2103

IMG00268-20100803-2137

