Favo schrijvers

door suusschrijft

Ik lees heel veel boeken en heb zo mijn voorkeuren.

Ik lees eigenlijk nooit chicklits, omdat mijn tenen zich al krommen bij de achterkant ­čśë Dat je een heel boek leest en al weet hoe het afloopt…nu ik erover schrijf best gek, want bij films heb ik die irritatie eigenlijk niet.

Ik lees literaire thrillers, ben erg dol op historische romans en houd ook van Nederlandse literatuur.

Vandaag begin ik voor de tweede keer in ‘Een schitterend gebrek’ van Arthur Japin. Dit is echt een van mijn lievelingsschrijvers. ┬áZijn boeken combineren een mooi verhaal met uitgebreide karakters. Ik houd ervan als ik een persoon langzaam echt leer kennen.

‘Een schitterend gebrek’ speelt zich af in Italie en gaat over Lucia en , jawel, ┬áCasanova. Ze ontmoeten elkaar op latere leeftijd in Nederland. Lucia neemt je mee langs haar herinneringen.

Op mijn verlanglijstje: ‘De overgave’.

De boeken van Bernlef zijn ook favoriet. In zijn boeken lijkt het altijd net een momentopname uit iemands leven. Er is vaak geen afgerond verhaal. Net alsof je even mee mag kijken tot de laatste bladzijde.

Ik vond zelf ‘De pianoman’ heel erg mooi!

