Schoonmaakritueel

door suusschrijft

Al sinds ik op kamers ging gaat schoonmaken altijd volgens een vast patroon. Dus ook nu, in m’n nieuwe huisje in Alphen is het weer raak.

Opruimen doe ik eigenlijk altijd tussendoor. M’n huisje is lekker leeg en dat wil ik graag zo houden. Dus echt rommel zul je niet snel zien, ook niet als je onverwachts lang komt.

Maar schoonmaken, en dan vooral stofzuigen…poeh!

Meestal gebeurt het op een van die spaarzame momenten dat ik alleen ben, niets te doen heb en lui op de bank of nog in bed hang.

‘Vandaag ga ik in elk geval even de wc en de badkamer schoonmaken.’ In pyama begin ik. Met een doekje met sop loop ik toch maar even langs de tafeltjes en andere oppervlakken in het hele huis. Dan irriteert langzaam het stof me ook wel…dus tuindeur open en stoffen maar! En als je stoft…moet je het ook opzuigen, dus toch maar de stofzuiger erbij. Wanneer ik langs de wc loop doe ik alvast de wc-eend in de pot.

Bloedheet na het stofzuigen (daarom heb ik er zo’n hekel aan en daarom doe ik het altijd in pyama ;))  begin ik aan de wc en de wastafel in de badkamer. Dan spuit ik m’n doucheschoonmaakmiddel op de tegels en de voegen. Terwijl dat intrekt maak ik mezelf klaar om te douchen. Ik spoel de tegels schoon en stap fijn onder een schone douche.

Een uurtje later is uiteindelijk mijn hele huisje weer schoon! En hoe ik ook denk dat ik echt echt echt geen zin heb in stofzuigen vandaag…het gebeurt me telkens weer 😉

Als beloning hoef ik dan verder lekker niks en nu zit ik dan ook met een kopje thee op de bank!

