Sint..

door suusschrijft

Als juf heb ik dubbele gevoelens bij Sinterklaas. Het hoort namelijke een vrolijk feest te zijn. Maar iedereen die met kids werkt zal het me me eens zijn: de weken ervoor zijn druk en zwaar! De media en ouders en winkels maken het te bont met alles rond Sinterklaas. Veel kinderen raken van slag en vanaf de dag dat hij aangekomen is tot een halve week na 5 dec is het zwaar voor ze. Druk en nieuwsgierig, onrustig, zenuwachtig en soms een beetje bang.

Maar aan de andere kant is het zien van hun koppies op de dag zelf hartstikke leuk. Vol geloof, eerlijk en oprecht, zingen ze uit volle borst sintliedjes…ontroerend!

 

Gelukkig heb ik voor mijn surprise met de familie m’n gedicht net af, een halve surprise af en een deel van de kadootjes al. Nu nog de rest: surprise, gedicht, kado met de klas, kadootjes met de collega’s, kadootjes voor pakjesmiddag met de neefjes…dus genoeg te doen nog.

 

Veel plezier met je schoen zetten vanavond! 😉

