Rijles

door suusschrijft

Volgende woensdag is het zover: mijn rijexamen.

Ik ben begonnen in oktober 2009, vol goede moed. Al snel zakte die moed me in de schoenen. Ik vond het moeilijk. En met de instructeur liep het niet lekker. Geen idee hoe ze met mij moest omgaan, met iemand die autorijden moeilijk vindt. Als juf op een basisschool weet ik hoe makkelijk je iemands zelfvertrouwen kan krenken. En dat is precies wat er gebeurde. Alsof het mijn schuld was dat het haar niet lukte mij te leren auto rijden. Na een les of 17 ben ik gestopt en was ik er even helemaal klaar mee.

In september 2010 ben ik, gelukkig, weer verder gegaan. Dit keer in een vertrouwde omgeving en bij een instructeur waar bekenden van mij ook hebben gelest. En ineens kon ik het wel! Met goede tips en aanwijzingen ging het toch ineens best snel!

En nu staat het examen dus bijna voor de deur. De zenuwen voel ik  zo af en toe al opkomen. Wat zal ik blij zijn als het erop zit!

Duimen jullie voor me? 😉

