juf-verhaaltje

door suusschrijft

Dit schooljaar ben ik juf van groep 5/6. 25 kids die leergierig zijn en waarmee ik veel heb bereikt.

Vorig jaar, mijn eerste werkjaar, werkte ik in 7/8. Heel anders, maar ook erg leuk.
Al op de opleiding koos ik voor het oudere kind, oftewel groep 5 t/m 8. Het past bij me. De aanspreektoon, de vakgebieden waarin je lesgeeft, de grapjes die je kunt maken.

Ik ben heel blij dat ik na dit jaar een vast contract kan krijgen op school. De banen liggen niet echt voor het oprapen. En al helemaal niet op Montessorischolen, waar ik voor opgeleid ben.

Toen de formatie bekend werd was het wel even slikken…Suzanne in groep 1/2! Wow! Ik was wel even teleurgesteld. Maar met bezuinigingen en een klas minder in de hogere groepen zat er weinig voor me op.

En nu ga ik er helemaal voor. Eng vind ik het nog wel. Maar ik ben niet vies van zo’n uitdaging. Vandaag kwamen de kleuters met hun huidige juf even bij mij in groep 5/6 kijken. Even spieken wie die Suzanne is 😉

Het komt vast allemaal goed! En lukt ’t niet…dan mag ik vast na volgend jaar weer naar de bovenbouw 😉

