Jubileum

door suusschrijft

Ik bedacht me net dat het deze maand alweer 5 jaar geleden is dat ik op mezelf ging wonen!

Na een tijdje twijfelen ging ik toch op kamerjacht in Utrecht. Wat moeilijk schijnt te zijn viel mee: na 3x hospiteren had ik een kamer! Met 4 meiden in totaal in een huis vlakbij het centrum! Top toch?

Eerst was het echt wennen. Na mijn grote, drukke familie waarin alles liep zoals het liep, was dit erg anders. We kwamen er allemaal nieuw wonen, dus bepaalde sociale ‘regels’ waren er niet. Laat je je kamerdeur open als je er bent of niet? Hoe vaak maak je een kletspraatje? Waar doe je dat, alleen in gemeenschappelijke ruimtes of ook bij elkaar op de kamer? Dit groeide vanzelf naar een fijn contact, waar je gewoon bij elkaar kon binnen lopen.

Aan deze tijd heb ik twee van mijn beste vriendinnen overgehouden en daar ben ik erg dankbaar voor!

Na 3 jaar was het genoeg. Ik was afgestudeerd en verhuisde naar Alkmaar. Ik ging samenwonen, maar na een half jaar toch weer alleen wonen. Een heftige tijd, waarin ik me soms erg eenzaam voelde. Ver van mijn familie en vrienden. Wel heb ik geleerd dat ik een sterke dame ben, want ik heb het toch maar mooi volgehouden.

En nu woon ik heerlijk alleen in mijn fijne appartementje met tuin in mijn geboortestad. Dichtbij familie en vrienden, hier ben ik thuis!

Dus met deze korte terugblik vier ik mijn 5-jarige zelfstandigheid. 😉

Hieper de piep…hoeraaaa!

