zenuwen!

door suusschrijft

Wie kent het niet? Al dagen voor het zover is, voel je af en toe een kriebel.

En de avond ervoor wil de slaap niet komen.

Je ziet er tegen op. Heel erg.

Bijkomend nadeel wat ik heb is dat ik de bewuste ochtend niets naar binnen krijg.

En dan is het zover, de dag waar je tegen opzag is aangebroken.

Met een zucht sta je op en ga je, toch maar vol goede moed, de uitdaging aan. En een paar uur later…zeg ik meestal: dat viel me erg mee!

 

Afgelopen maandag was het voor mij weer eens zover. Zenuwen!

Het was de start van het nieuwe schooljaar. Afgelopen jaar was ik juf van 5/6 en nu, door wisselingen, werd het 1/2! Hier heb ik weinig tot geen ervaring mee, dus was ik erg gespannen!

En ja, ook nu, kon ik na schooltijd zeggen: dat viel mee! Gelukkig maar!

Het omgaan met de kleuters gaat me beter af dan ik had durven dromen!

Stiekem mis ik de oudere kids nog wel, maar…ik heb er nu, na 3 dagen, wel echt alle vertrouwen in! Ik kan alles aan 😉

 

